OVERZICHT CATEGORIEËN
Met trots presenteren wij u onze nieuwe website! Wilt u liever gebruik maken van de oude website, klik dan hier.

FAQ

De vragen en antwoorden in deze FAQ rubriek zijn tevens onze leveringsvoorwaarden

Verzending
  • Versturen jullie ook naar andere landen ?
  • Wij versturen enkel naar Nederland en België

  • Kan ik ook afhalen ??
  • Ja, dat kan, klik dan in het winkelwagentje, bij betaalmethode, op "Contant" (zelf afhalen in Landgraaf)" Afhaalbestellingen kunt u alleen contant afrekenen. Betaal NIET vooruit, dat kan op de afhaallocatie niet gecontroleerd worden. Pinnen is (nog) niet mogelijk. Neem het bedrag svp zo gepast mogelijk mee. Afhalen kan 3x per week op: Maandag van 10.00 uur tot 17.30 uur Woensdag van 14.00 uur tot 17.30 uur Donderdag van 14.00 uur tot 17.30 uur LET OP: - U kunt géén spullen afhalen die niet van tevoren zijn besteld. - U kunt uw bestelling gedurende 2 weken komen afhalen. - U kunt bij ons niet pinnen. Neem het bedrag svp zo gepast mogelijk mee, wij zijn geen winkel en hebben dus niet altijd voldoende wisselgeld. Afhaaladres: Sloterstraat 8 6374GR Landgraaf ( L )

  • Waarom was artikel X niet verpakt ??
  • Wij kopen veel artikelen in zonder dat ze afzonderlijk zijn verpakt (bulk). Dat is niet alleen goedkoper, maar ook nog eens beter voor het milieu. Daarom zijn veel van onze artikelen, met name kabeltjes, stekkertjes etc. niet per stuk verpakt in onnodige dure doosjes of blisters.

  • Hoe hoog zijn de verzendkosten ??
  • De standaard verzendkosten binnen Nederland bedragen Euro 6,95 De standaard verzendkosten buiten Nederland bedragen Euro 8,95 Bij kleine, goedkope, niet breekbare artikeltjes wordt er soms een speciaal laag verzendtarief gehanteerd van Euro 2,95 Het kan voorkomen dat het versturen van 4 batterijtjes Euro 2,95 kost, maar dat het versturen van 5 batterijtjes Euro 6,95 kost. U ziet de verzendkosten dan vanzelf veranderen als u de aantallen aanpast. Een formule in onze software bepaalt of het extra lage verzendtarief van toepassing is. Geen enkele software is perfect, zo kan het best voorkomen dat u een keer Euro 6,95 betaald en dat wij het artikel toch in een envelop versturen. Van de andere kant kan het ook voorkomen dat u slechts Euro 6,95 betaald terwijl wij de bestelling voor een veel hoger bedrag in drie dozen moeten versturen. U hoeft dan niets bij te betalen (binnen Nederland) Boven een bepaald bedrag betaald u zelfs helemaal geen verzendkosten, wij nemen ze dan voor onze rekening. De verzendkosten worden altijd direct weergegeven in het winkelmandje. Indien u de verzendkosten te hoog vindt voor het betreffende artikel zijn er 3 mogelijkheden: - U probeert het aantal te verlagen (indien mogelijk) - U besteld meer artikelen zodat de verzendkosten meer in verhouding zijn met het bestelde. - U laat de bestelling niet door gaan (niet op bestelling bevestigen klikken) De verzendkosten worden door de software bepaald en kunnen niet door ons worden veranderd. De verzendkosten zijn ten alle tijde zichtbaar in het winkelmandje. U bepaalt op het moment van bestellen altijd zelf of u de bestelling door laat gaan. Het is niet mogelijk om over de hoogte van de verzendkosten te onderhandelen.

  • Kan ik een afwijkend aflever- en factuuradres opgeven ??
  • Op dit moment is dat helaas (nog) niet mogelijk.

  • Transportrisico en transportverzekering ?
  • Soms gaat er eens iets mis tijdens het transport. Een zending kan beschadigen of kwijtraken. Dat risico wordt in de meeste gevallen gedekt door onze transportverzekering. Let op: De transportverzekering is niet verplicht en kan verwijderd worden uit het winkelmandje. In dat geval kiest de koper voor een korting en neemt bewust zelf álle transportrisico's. Wat is verzekerd: - Beschadiging van de zending. Belangrijk is wel dat u door de postbode een aantekening laat maken wanneer een zending zichtbare beschadigingen heeft. Ook dienen beschadigingen direct na ontvangst aan ons gemeld te worden, liefst met foto. - Zendingen die bij de post kwijt raken zijn verzekerd. Deze zendingen bereiken in Track & Trace niet de status "afgeleverd". Een zending die na 8 werkdagen nog niet is afgeleverd wordt als vermist gezien en wordt opnieuw verstuurd. Wat is niet verzekerd. - Zendingen die niet bij de eerste aanbieding op het aangegeven adres afgegeven kunnen worden. In zo'n geval ontstaan er onnodige risico's, transport naar afhaalkantoor, opslag e.d. Geef dus bij voorkeur een adres op waar overdag iemand aanwezig is. - Een zending is niet verzekerd bij fouten in het opgegeven adres. Bij een foute straat of huisnummer wordt de zending op het verkeerde adres afgegeven, en bij een foute postcode komt de zending in een verkeerde plaats of wijk terecht. Controleer dus altijd goed de adresgegevens die u opgeeft. - De zending is niet langer verzekerd als het pakket volgens Track & Trace is uitgereikt. Op een adres waar meerdere personen het pakket kunnen aannemen, bijvoorbeeld bij bedrijven, instellingen, studentenhuizen, kamerverhuurbedrijven etc. is het transportrisico altijd voor de koper.

Bestellen
  • Wat zijn jullie leveringsvoorwaarden.
  • De antwoorden op de FAQ's op deze pagina zijn tevens onze leveringsvoorwaarden. Door het plaatsen van een bestelling gaat u automatisch akkoord met onze leveringsvoorwaarden.

  • Hoe lang is de levertijd ??
  • Wanneer u artikelen besteld die op voorraad zijn dan wordt uw bestelling dezelfde dag verstuurd........ - Op werkdagen behalve vrijdag - Indien vóór 16.00u besteld en betaald In 99% van de gevallen gaat uw bestelling nog dezelfde dag naar de post. In het geval van vertraging ontvang u bericht. - Wanneer u op vrijdag of in het weekend besteld wordt de bestelling pas op maandag verwerkt.

  • Kan ik een bestelling wijzigen of annuleren ??
  • Iedereen wil zijn bestelling zo snel mogelijk in huis hebben. Daarom worden bestellingen meteen door ons verwerkt. Binnenkomende berichten worden door ons op volgorde van binnenkomst verwerkt. Als u ons een verzoekje stuurt om een bestelling te wijzigen of te annuleren, wordt dit waarschijnlijk pas gelezen als uw bestelling al lang verwerkt is en op één van de vele rolcontainers ligt of zelfs al opgehaald is door onze vervoerder. Daarom is wijzigen of annuleren van een reeds betaalde bestelling helaas niet mogelijk.

  • Kan ik een referentienummer op de factuur laten vermelden ??
  • Hier is helaas (nog) geen standaard invul-veld voor. U kunt wel in het winkelmandje klikken op "Wilt u een artikel bestellen dat niet op de site staat? Klik dan hier." Vul dan bij bestelcode in "refxxxxxxx" en bij de prijs uiteraard een nul. Gebruik geen spaties, want op de plaats van het bestelnummer mag maar 1 woord staan. Dan wordt het referentienummer toch op de factuur afgedrukt. Doe dit als eerste, dan staat het ook netjes bovenaan de factuur.

Producten
  • Welke kabel heb ik nodig ??
  • Vaak vraagt men ons welke kabel er nodig is om bepaalde apparaten op elkaar aan te sluiten. Het is echter onmogelijk om op afstand goed te adviseren. Voor een goed advies moet je de situatie kennen en alle gegevens van de apparatuur (gebruiksaanwijzing) bij de hand hebben. Kijk maar eens naar deze vraag, hij lijkt heel simpel….. “Ik heb een TV met een vrije SCART aansluiting en een DVD speler met een SCART aansluiting. Welke kabel moet ik hebben ?” In eerste instantie zal iedereen zeggen “een SCART kabel natuurlijk” Maar in de praktijk blijkt het vaak niet zo simpel te zijn. - Stel dat de SCART aansluiting van de DVD speler alleen een S-Video signaal afgeeft, en de betreffende SCART aansluiting van de TV alleen werkt met Composite. Dan werkt deze kabel dus NIET ! - Stel dat de betreffende SCART aansluiting van de TV alleen een uitgang is, dat komt wel eens voor bij apparaten met méér SCART aansluitingen. Dan werkt deze kabel dus NIET ! - Stel dat de betreffende SCART aansluiting van de TV een zogenaamde decoder aansluiting is. Dan werkt deze kabel dus NIET ! - Stel dat beide apparaten ook een HDMI aansluiting hebben, dan is het beter om voor een HDMI kabel te kiezen. - Stel dat de kabel achter een plank in de kast doorgevoerd moet worden. Dan is het handiger om een platte kabel te nemen in plaats van een ronde. - Stel dat er nog andere apparaten, zoals een zware eindversterker in de buurt staan. Dan is het verstandiger om een beter afgeschermde kabel te nemen. Er spelen zoveel factoren een rol dat dit altijd ter plaatse bekeken en beoordeeld moet worden. Bestudeer dus zelf de boekjes en de situatie om er achter te komen welke kabel u nodig heeft. Als u er zelf niet uit komt, vraag dan iemand die meer technisch is om dit voor u te doen.

  • Wat voor voordeel hebben duurdere kabels ??
  • Duurdere kabels zijn over algemeen dikker, hebben een betere afscherming en zijn vaak verguld. Dikkere kabels hebben minder verlies, vooral bij grotere lengtes kan dit een voordeel zijn, het signaal wordt dan minder verzwakt in de kabel. Een betere afscherming zorgt er voor dat een kabel minder snel storingen oppikt van buiten af. Allerlei apparaten, TL verlichting, spaarlampen, computers, elektriciteit leidingen e.d. veroorzaken magnetische velden die door de kabel opgepikt kunnen worden. Hoe beter de afscherming, hoe kleiner de kans hierop. Vergulde aansluitingen hebben vooral voordeel op de langere termijn. Metalen gaan oxideren, en dat kan op de lange termijn slechte verbindingen veroorzaken. Vergulde konnektoren oxideren niet en hebben hier dus geen last van, ook niet na jaren. Lees ook eens de uitleg op: www.hdmi-kabel.be

  • Hebben jullie ook een catalogus ??
  • Nee, wij hebben geen papieren catalogus.

  • Waarom zijn jullie zo goedkoop ??
  • Wij houden onze kosten laag. Wij hebben geen dure winkelpanden, geen dure catalogus, en wij hebben geen speciale bedrukte verpakkingen, maar gewoon een eenvoudige stevige verzenddoos of bubbeltjesenvelop. Ook leveren wij enkel na vooruitbetaling, waardoor wij geen risico's lopen wat de betaling betreft. Ook kopen wij veel artikelen in zonder dure blisterverpakkingen, ook dat kan beduidend goedkoper uitvallen.

  • Hoe zit het met de garantie ??
  • Op onze website vind u in de blauwe balk een knop "retourneren" Als u hier op klikt kunt u lezen hoe en wanneer u een ongebruikt artikel retour kunt sturen maar ook hoe en wanneer u een artikel onder garantie retour kunt sturen.

  • Ik heb artikel xxx ergens anders goedkoper gezien, jullie zeggen de goedkoopste te zijn, hoe kan dat ??
  • Dit is inderdaad niet onmogelijk, als je maar lang genoeg naar een bepaald artikel zoekt kan het best eens voorkomen dat je het ergens goedkoper vindt. Wij beweren inderdaad de goedkoopste te zijn, maar dan moet je wel over het geheel kijken en niet naar één artikel. Als Albert Heijn toevallig eens één artikel goedkoper aanbiedt dan de Aldi, dan wil dat niet zeggen dat de Aldi inééns een duurdere supermarkt is dan Albert Heijn. Als je een flink aantal artikelen uit ons assortiment neemt, en dat vergelijkt met dezelfde artikelen bij een vergelijkbare winkel, dan zijn wij gegarandeerd stukken goedkoper. Omdat wij zo weinig mogelijk kosten maken hanteren wij altijd een lage winstmarge. Er kunnen ook allerlei redenen zijn waarom één bepaald artikel ergens anders goedkoper is : - Er kan sprake zijn van een andere kwaliteit. - Er kan een prijsstijging zijn geweest en de andere leverancier heeft nog "oude voorraad" - De andere leverancier heeft toevallig een aanbieding. - De andere leverancier is goedkoop aan het artikel gekomen, bv door het op te kopen uit een faillissement of op een veiling. - En nog tientallen andere redenen. Bovendien hanteren veel webshops en postorderbedrijven een minimum orderbedrag, tellen ze veel hogere verzendkosten en brengen ze nog bijkomende kosten in rekening, zoals handelingkosten. Dat doen wij allemaal niet, ook op deze punten zijn wij meestal de goedkoopste, dus wij durven gerust te zeggen "De Goedkoopste Elektronica Winkel van Nederland"

  • Kan ik ook een ander soort accu nemen ??
  • Vaak bereikt ons de vraag of een bepaald type accu, bv. Nikkel Cadmium ( NiCd ) ook vervangen kan worden door een ander type accu, bv Li-ion. Er zijn 4 gangbare typen accu's, NiCd, NiMh, Li-ion en loodaccu's. Deze verschillende typen accu's moeten allemaal op een andere manier geladen worden. Een lader die alleen geschikt is voor NiMh accu's is dus niet geschikt voor Li-ion accu's. Sommige laders zijn geschikt voor verschillende typen accu's. Wij kunnen hierop dus maar één antwoord geven, kijk het na in de gebruiksaanwijzing. Staat daar niets in, of twijfelt u om een andere reden, neem dan altijd dezelfde soort accu. Dan is het altijd goed. Het gaat dus alleen om het laden. Als u bijvoorbeeld een camcorder heeft met een NiCd accu, en u koopt een Li-ion accu én een lader voor die Li-ion accu, dan kunt u die accu wél gebruiken voor deze camera. De accu moet dan wel altijd opgeladen worden op de lader die u er bij gekocht heeft.

  • De batterijen die bij een artikel zaten waren erg snel leeg ??
  • Dat komt helaas wel vaker voor. Sommige fabrikanten doen gratis een setje batterijen bij hun produkt om er direct mee aan de slag te kunnen. Om de prijs van het produkt niet hoger te hoeven maken zijn dat vaak heel goedkope batterijtjes. Als het dan ook nog afkomstig is van b.v. China, en het dus enkele maanden onderweg is geweest, en vervolgens ook nog een tijdje in het magazijn heeft gelegen, dan kun je er van uitgaan dat die batterijen niet veel puf meer hebben. Wij raden daarom aan om meteen een setje goede batterijen mee te bestellen.

  • Het ontvangen artikel is niet precies hetzelfde als (de afbeelding) op jullie site, hoe kan dat ??
  • Wij proberen alle artikelen op onze site te voorzien van een zo nauwkeurig mogelijke afbeelding en omschrijving. Dit is niet altijd gemakkelijk en ook niet altijd mogelijk. Soms moeten we een afbeelding gebruiken die dicht in de buurt komt, maar niet exact hetzelfde is. De afbeeldingen dienen dan ook alleen als hulpmiddel. Een fabrikant kan ook wijzigingen aanbrengen aan het product, de specificaties kunnen veranderen of de kleur kan veranderen. Er kunnen dan ook geen rechten aan een afbeelding of omschrijving worden ontleend. Kleine afwijkingen in model of specificaties, en in de handel gebruikelijke afwijkingen vormen nooit voldoende reden om een koop te ontbinden. Dit is enkel het geval wanneer een artikel niet geschikt blijkt te zijn voor het doel waarvoor het wordt aangeboden.

  • Kunnen jullie iets voor mij in elkaar solderen ??
  • Regelmatig krijgen wij dit soort vragen. Men vraagt dan of wij een bepaalde kabel in elkaar kunnen solderen of men vraagt of wij een bepaalde verandering aan een product kunnen aanbrengen. Wij kunnen dat meestal wel, en wij zouden het ook best willen, maar wij hebben er helaas geen tijd voor. Vaak is het niet eens zo veel werk, maar wij krijgen zoveel van dit verzoekjes dat het alles bij elkaar wel veel tijd zou gaan kosten. Het antwoord is dus helaas "nee".

  • Het artikel is defect, wat nu ??
  • Op onze website vind u in de blauwe balk een knop "retourneren" Als u hier op klikt kunt u lezen hoe en wanneer u een ongebruikt artikel retour kunt sturen maar ook hoe en wanneer u een artikel onder garantie retour kunt sturen.

  • Hoe zit het met de produkt aansprakelijkheid
  • In het geval dat een door ons geleverd produkt construktie of materiaalfouten bevat, en indien er sprake is van garantie, dan zullen wij de garantie voor u afhandelen. Dit bestaat meestal uit het vervangen, repareren of vergoeden van het produkt. In gevallen waarin wij niet kunnen vaststellen of het defect veroorzaakt is door de gebruiker, bijvoorbeeld bij een defecte luidspreker, dan kan het voorkomen dat wij u doorverwijzen naar de fabrikant of importeur van het betreffende produkt. Wij zijn nimmer aansprakelijk voor schade aan goederen of personen door gebruik van een door ons geleverd produkt. Wettelijk is vastgesteld dat in deze gevallen de fabrikant of importeur van het produkt hiervoor aansprakelijk is.

  • Waarom zit er op sommige artikelen geen garantie ?
  • Op losse componenten, serviceonderdelen, lampen, accu's en batterijen zit geen garantie. Ten eerste zijn dit artikelen die vrijwel nooit constructiefouten bevatten en die door onze leveranciers uitvoerig zijn getest alvorens ze in het leveringsprogramma zijn opgenomen. Ook is het bij deze artikelen nooit na te gaan of een garantieclaim terecht is. Neem bijvoorbeeld batterijen. Mogelijk is er een defect in het apparaat waar de batterij in geplaatst is , waardoor het apparaat niet werkt, of waardoor de batterij zelfs leeggetrokken is. Of het is normaal dat de batterij leeg is, na een dag intensief fotograferen met flitser, is een batterij echt wel leeg. Neem bijvoorbeeld lampen: Is een lamp defect door een constructiefout, of door bijvoorbeeld overmatige trillingen, of een piekspanning op het lichtnet, of is hij misschien zelfs een keer gevallen. U begrijpt dat dit allemaal niet na te gaan is. Daarom geven wij op genoemde artikelen GEEN garantie. Indien het een A-merk artikel betreft dan kunt u eventueel proberen om via de fabrikant garantie te claimen. In het geval van een minder bekend merk of zelfs merkloos artikel is er helaas helemaal niets aan te doen.

  • Verkopen jullie ook Velleman Bouwpakketten / Artikelen
  • Toen Elektronica-Online nog in zijn kinderschoenen stond, rond 2003, wij waren nog gevestigd in Hoensbroek, hebben wij Velleman telefonisch benaderd om dealer te mogen worden. Men vertelde ons toen dat een vertegenwoordiger contact met ons zou opnemen. Deze belofte is Velleman nooit nagekomen, we hebben nooit meer iets gehoord. In 2011 hebben wij nogmaals contact opgenomen met Velleman, deze keer per e-mail, met wederom hetzelfde verzoek, voorzien van al onze contactgegevens. Wederom vond Velleman het niet nodig om enige reactie te geven. Wij weten niet waarom Velleman niet reageert, mogelijk hebben ze verkoopprijs afspraken met andere afnemers (wat niet is toegestaan) en zijn ze bang dat wij hun producten goedkoper gaan aanbieden. Dit is natuurlijk maar een vermoeden, maar we moeten er maar naar raden omdat Velleman zelf geen enkele moeite doet om te reageren. In ieder geval weet u nu waarom wij geen Velleman producten verkopen.

Betaling
  • Leveren jullie ook op rekening ??
  • Nee, ook dit is één van de redenen waarom wij de prijzen laag kunnen houden.

  • Ik heb één batterij nodig, zijn de verzendkosten dan ook € 2,95 ??
  • Helaas wel, de verzendkosten zijn immers niet alleen de postzegel. De artikelen moeten uit het magazijn gehaald worden, ze moeten verpakt worden, er wordt een factuur en een adressticker geprint, de betaling moet verwerkt worden etc. etc. Zelfs aan een bestelling van één enkel artikeltje hebben we minimaal 10 minuten werk. De verzendkosten zijn dus nooit kostendekkend, daar leggen we altijd op toe. Er zijn veel postorderbedrijven die daarom veel hogere kosten berekenen, en vaak ook nog zogenaamde handelingskosten, administratiekosten en verplichtte verzekering. Ook hanteren veel bedrijven een minimum bestelbedrag. Dit is bij ons allemaal niet het geval.

  • Leveren jullie ook BTW vrij naar EU landen ??
  • In principe mogen wij BTW vrij leveren naar bedrijven buiten Nederland maar binnen de EU. De meeste klanten van ons zijn particulier en de meeste bestellingen komen uit Nederland zelf. Het komt dus maar heel weinig voor dat iemand vraagt om een BTW vrije levering. Voordat wij BTW vrij mogen leveren moeten wij verplicht allerlei zaken controleren, bijvoorbeeld of de klant wel een geldig BTW nummer heeft, wat de bestemming van de goederen is, etc. etc. Hiervoor ontbreekt ons de tijd en de mogelijkheden, daarom doen wij géén BTW vrije leveringen. Buitenlandse bedrijven kunnen gewoon bestellen, maar de bestelling wordt wél belast met BTW. Wij dragen deze BTW af aan de Nederlandse belastingdienst, en als buitenlands bedrijf kunt u deze BTW weer in uw eigen land terugvorderen. Soms wordt er gesteld dat wij BTW vrij MOETEN leveren maar dat is niet waar. Zie hiervoor de betreffende wetgevingen.

Contact
  • Zijn jullie ook telefonisch te bereiken ??
  • Wij zijn niet telefonisch bereikbaar. Wij zijn een echte internetwinkel. Al onze communicatie verloopt via het contactformullier of via e-mail.

  • Wat is jullie adres , KVK nummer of BTW nummer ??
  • Wij staan ingeschreven bij de KVK te Heerlen. Ons KVK nummer is 14072458 Ons vestigingsadres is Sloterstraat 8 6374GR Landgraaf Ons BTW nummer is NL066720709B01 Deze nummers en ons vestigingsadres staan uiteraard ook op onze facturen vermeld.

  • Waarom wordt mijn bericht niet beantwoord ?
  • Alle vragen over bestellingen worden door ons beantwoord. Krijgt u geen antwoord op een vraag over een bestelling, dan heeft u misschien een foutje gemaakt bij het intypen van uw email adres, of uw mail wordt mogelijk geblokkeerd door een (spam)filter Andere vragen proberen wij zo veel mogelijk te beantwoorden, maar het komt voor dat het zo druk is dat dit eenvoudigweg niet lukt.

  • Waarom verschijnt een bericht niet meteen in het gastenboek?
  • Om Spam te voorkomen controleren wij berichten voor ze verschijnen in ons gastenboek. Pas als wij het bericht vrijgeven komt het ook daadwerkelijk in het gastenboek te staan, het kan dus even duren voor uw geplaatste bericht verschijnt. Om spamrobots te blokkeren moet er nu ook de voor spamrobots onzichtbare Validatie code worden ingevoerd. Helaas is dit wat omslachtig, maar zonder deze maatregelen was het gastenboek al lang onbruikbaar geworden.

Voorraad
  • Wat betekenen de gekleurde voorraad bolletjes ??
  • Bij ieder artikel op onze website staat een groen, geel, oranje of rood bolletje. Een groen bolletje betekent dat dit artikel bij het afsluiten van de vorige werkdag op voorraad was in ons magazijn. Dit artikel kan dus vrijwel altijd nog dezelfde werkdag verstuurd worden. (Ma t/m Do tot 16.00u) Alleen als u er meer bestelt dan er op voorraad ligt, of als er kort voor u iemand anders de gehele voorraad heeft gekocht kan het helaas voorkomen dat een bestelling niet dezelfde dag kan worden verstuurd Geel betekent dat wij dit artikel niet zelf op voorraad houden, maar dat het normaal gesproken wel op voorraad is bij onze leverancier. De meeste leveranciers levere ons de volgende dag, waardoor de vertraging meestal maar 1 a 2 werkdagen is. Enkele leveranciers hebben een iets langere levertijd. Visaton kan helaas wel eens 2 a 3 weken duren. Wilt u zekerheid over de levertijd van een artikel met een geel bolletje, informeer er dan even naar voor u besteld. Een oranje bolletje betekent dat een artikel tijdelijk niet leverbaar is. Een rood bolletje betekent dat een artikel helemaal niet meer leverbaar is. Wij laten deze artikelen soms toch nog op onze website staan omdat er nog regelmatig vraag naar is.

Ruilen en Retourneren
  • Retourneren en de wet Kopen op Afstand
  • Op onze website vind u in de blauwe balk een knop "retourneren" Als u hier op klikt kunt u lezen hoe en wanneer u een ongebruikt artikel retour kunt sturen maar ook hoe en wanneer u een artikel onder garantie retour kunt sturen.

Reclamaties
  • Hoe en wanneer moet ik reclameren
  • Ondanks zorgvuldige controles kan er altijd wat mis gaan. Het is belangrijk om altijd zo snel mogelijk te reageren. Als er iets beschadigd is: Beschadigingen dienen altijd METEEN na ontvangst gemeld te worden via het contactformulier. Wij bekijken dan hoe dit het best opgelost kan worden. Maak er bij voorkeur een digitale foto van die als bewijs kan dienen. Als een zendig beschadigd wordt aangeboden vraag dan om een verklaring van de postbode. Controleer uw bestelling dus meteen na ontvangst, en meldt beschadigingen in ieder geval binnen 24 uur na ontvangst. Als er iets verkeerd geleverd is: verkeerde leveringen dienen ook METEEN na ontvangst gemeld te worden via het contactformulier. Wij kunnen de melding dan meestal nog verifieren door controle van onze voorraad. Als uw melding klopt laten wij u weten hoe dit het best opgelost kan worden. Controleer uw bestelling dus meteen na ontvangst, en meldt verkeerde leveringen ook binnen 24 uur na ontvangst. Betalingen en leveringen: Meldingen over betalingen en leveringen dienen binnen een maand na de besteldatum te gebeuren. Deze gegevens, en ook de track and trace gegevens van TNT post blijven maar een bepaalde periode bewaard. Helaas moeten wij deze termijnen stellen omdat wij in het verleden al de gekste dingen hebben meegemaakt. Er is zelfs al eens iemand geweest die 8 maanden na ontvangst meldde dat er iets ontbrak aan zijn bestelling....

Wordt het Vandaag Verstuurd ?
  • Wordt mijn bestelling vandaag nog Verstuurd ?
  • Wanneer u artikelen besteld die op voorraad zijn dan wordt uw bestelling dezelfde dag verstuurd........ - Op werkdagen behalve vrijdag - Indien vóór 16.00u besteld - Indien betaald via I-deal of creditcard In 99% van de gevallen gaat uw bestelling dan nog dezelfde dag naar de post. Er zijn echter een paar uitzonderingen: - Wanneer u in het weekend besteld wordt de bestelling pas op maandag verwerkt. - Wanneer er van een bepaald artikel op een dag meer verkocht wordt dan er voorradig is.